20 rzeczy, których możesz nauczyć się od swojego pupila | PsiaRada.pl
Szukaj
Nakarm Psiaka
Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Serwis używa informacji zapisanych za pomocą plików cookie oraz innych rozwiązań informatycznych pozwalających na personalizację treści do potrzeb użytkownika oraz w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, powinieneś opuścić stronę lub zmienić ustawienia dotyczące cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

20 rzeczy, których możesz nauczyć się od swojego pupila

 

czarny piesek

 

Każdy z nas może nauczyć się wiele dobrego od swojego pupila. Poniżej przedstawiam 20 rzeczy, których możesz (a nawet powinieneś) nauczyć się od swojego zwierzaka.

 

1. Stop wielozadaniowości

 

Gdy psy mają zadanie do wykonania to poświęcają mu całą swoją uwagę. Okazuje się, że ludzie powinni chyba zrobić to samo. Naukowcy odkryli, że pracownik jest bardziej wydajny, jeżeli jednocześnie nie wykonuje wielu zadań naraz. Powinieneś jednemu zadaniu poświęcać całą swoją uwagę i dopiero po tym, gdy skończy go wykonywać „zabierać się” za następną pracę (zlecenie czynność).

 

2.Drzemki

 

Nie ma chyba zwierzaka, który od świtu do zmierzchu nie przespałby się choćby przez chwilkę. Psy po prostu kochają drzemać. Udowodniono, że regularne drzemki (wśród ludzi – badania przeprowadzone na 24.000 osób) znacznie obniżają ryzyko śmierci z powodu choroby serca. Krótkie drzemki mogą także zwiększyć czujność i wydajność pracy.

 

3. Spacer każdego dnia

 

Czy masz cztery łapy, czy dwie nogi spacer jest dla Ciebie jednym z najbezpieczniejszych i najprostszych sposobów na spalenie kalorii i pozytywnie wpływa na Twoje serce. Regularne spacery mogą pomóc:

  • w walce z depresją
  • schudnąć
  • obniżyć ryzyko cukrzycy typu 2
  • obniżyć ryzyko raka piersi i jelita grubego
  • mieć mocne kości
  • w utrzymaniu zdrowego umysłu


4. Pielęgnuj przyjaźnie

 

Ludzie są zwierzętami społecznymi, a przyjaźnie mają wymierne korzyści dla zdrowia. Naukowcy przeprowadzili w Australii badania na 1.500 starszych osobach mniej więcej w tym samym wieku. Okazało się, że osoby z największą liczbą znajomych były o 22% mniej narażone na śmierć niż osoby z niewielką liczbą przyjaciół.

 

5. Żyj chwilą

 

Życie chwilą może być jedną z najważniejszych lekcji, jakie możemy nauczyć się od psów. Psychologowie Harvardu przeprowadzili badanie dowodzące, że ludzie są najszczęśliwsi, gdy wykonują czynności, które utrzymują umysł w skupieniu. Planowanie i wspominanie, a także myślenie o innych rzeczach, niż wykonywana właśnie czynność mogą podważyć szczęście.

 

6. Nie żyw urazy

 

Psy nie żywią do siebie urazy, nie odczuwają jej również w stosunku do opiekuna. Zwierzęta te nawet porzucone na środku ruchliwej ulicy, zamiast nienawidzić (jak zrobiłby to człowiek), będą tęsknie spoglądać za „tym co mu to zrobił” i czekać w nadziei, że zawróci i zabierze z powrotem do domu. Puść stare urazy w niepamięć, a dosłownie będzie ci się lepiej oddychać. Przewlekłe uczucie gniewu prowadzi do spadku czynności płuc, zaś przebaczenie przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi i zmniejszenia lęku. Ludzie, którzy przebaczają mają także wyższe poczucie własnej wartości.

 

7. Bądź wdzięczny

 

Naukowcy odkryli silny związek między wdzięcznością, a ogólnym samopoczuciem. W jednym z badań, osoby prowadzące tzw. „dzienniki podziękowań”, miały lepsze nastawienie do świata i dokonały więcej i praktycznie nie miały żadnych dolegliwości fizycznych.

 

8. Bądź ciekawy

 

Naukowcy odkryli, że ludzie, którzy są bardziej ciekawi mają zwykle większe poczucie sensu życia. Inne badania związane z ciekawością dowodzą, że wpływa ona pozytywnie na samopoczucie psychiczne, oraz rozwój wiedzy i umiejętności.

 

9. Miej poczucie humoru

 

Oddając się trochę wygłupom, możesz odnieść poważne korzyści dla zdrowia. Psy, nawet jeśli są w starszym wieku wciąż mają ochotę na zabawę. Kardiolodzy z Uniwersytetu Maryland Medical Center porównali poczucie humoru u swoich pacjentów. Okazało się, że osoby ze zdrowym sercem miały dożo większe poczucie humoru, niż te, które doznały ataku serca. Doszli oni do wniosku, że „śmiech jest najlepszym lekarstwem” – zwłaszcza jeśli chodzi o ochronę serca.

 

10. Daj się dotykać :)

 

Na University of Miami Miller School of Medicine dowiedziono, że terapeutyczny masaż może złagodzić ból, a dając impuls systemowi immunologicznemu, pomaga w zwalczaniu takich chorób przewlekłych jak astma, czy cukrzyca.

 

11. Pij wodę, gdy jesteś spragniony

 

Psy pomimo dużej dawki energii i chęci do zabawy i ćwiczeń piją zwykłą wodę. Podczas typowego treningu, woda pitna jest najlepszym sposobem, aby zaspokoić pragnienie i się nawodnić, w dodatku nie znajdziesz w niej zbędnych kalorii. Pamiętaj, aby pić więcej niż zwykle w upalne dni lub podczas wysiłku fizycznego.

 

12. Jedz ryby

 

Większość kotów zamieniłaby krokieta na puszkę tuńczyka każdego dnia. Na szczęście w twoim przypadku ryba może być stałym elementem diety. Łosoś, tuńczyk, pstrąg i inne tłuste ryby są bogate w kwasy omega-3, które mogą zmniejszyć ryzyko choroby serca, wysokie ciśnienie krwi i artretyzm. Ponadto naukowcy Rush University odkryli, że ludzie, którzy jedzą ryby przynajmniej raz w tygodniu o 60% mniej narażone są na rozwój choroby Alzheimera.

 

13. Jeśli kogoś kochasz, to okaż to

 

Wśród psów nie ciężko jest zauważyć okazywanie uczuć na każdym kroku. Podbiegają, łaszą się, przytulają, domagają pieszczot itp. Takie zachowanie prowadzi do wzmocnienia relacji pomiędzy osobą „kochaną” i „kochającą”, a także pozytywnie wpływać na zadowolenie takiej pary.

 

14. Baw się

 

Zabawa i „brojenie” nie jest zachowaniem przewidzianym tylko dla dzieci, kociąt, czy szczeniaków. Zabawa jest podstawową potrzebą człowieka, tak jak spanie i jedzenie. Zabawa zwiększa inteligencję, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów i umiejętności społecznych. Weź zatem przykład ze szczeniaków i poświęć się działalności, której celem jest dobra zabawa.

 

15. Ciesz się świeżym powietrzem

 

Przechadzka po lesie zapewne ucieszyłaby psa, jednak ma także wiele korzyści dla ludzkiego umysłu i ciała. Spędzanie czasu na świeżym powietrzu może poprawić kondycję, zwiększyć poziom witaminy D, oraz zmniejszyć stres. U dzieci, przebywających w naturalnym otoczeniu, obserwuje się lepsze widzenie na odległość, mniej objawów ADHD, oraz lepszą wydajność w szkole.

 

16. Dbaj o siebie

 

Oprócz oczywistych korzyści zdrowotnych kąpieli i mycia zębów, dbanie o siebie może mieć wiele pozytywnych korzyści w twoim życiu. Higiena osobista jest niezbędna do poczucia własnej wartości. Schludny wygląd może również pomóc zdobyć i utrzymać pracę.

 

17. Bądź świadomy „mowy ciała”

 

Psy są doskonałe we wzajemnym czytaniu mowy ciała – zarówno jeśli chodzi o ludzi, jak też inne psy. Natomiast ludzie – niestety, ale mało kiedy zwracają uwagę na gesty jakie wykonują, oraz odczytanie sygnałów, jakie wysyłają do nich inni. Chociaż większość z nas ujawnia swoje emocje poprzez postawę, wzorce mowy, czy kontakt wzrokowy, inni ludzie zazwyczaj po prostu nie potrafią tych sygnałów odczytać.

 

18. „Rozciągaj się”

 

Przeprowadzono badanie, w którym przez okres 10 tygodni ochotnicy wykonywali serię ćwiczeń rozciągających (żadnych innych nie), które jak się później okazało przyniosły za sobą korzystne i zaskakujące zmiany fizyczne. Oprócz poprawy elastyczności, zwiększyli swoją siłę mięśni, moc i wytrzymałość.

 

19. Relaksuj się

 

Gdy idziesz z psem na spacer, zróbcie sobie przerwę. Znajdź zacienione miejsce na relaks i odpocznij. Zrelaksowany człowiek lepiej pracuje i funkcjonuje, a przede wszystkim wypoczywa co wpływa pozytywnie na jego samopoczucie.

 

20. Trzymaj się harmonogramu

Zwierzęta kochają rutynę – dla nich nie ma podziału na dni robocze i weekendy. Tak samo powinien postępować każdy z nas. Ludzie śpią lepiej, gdy kładą się spać i wstają o tej samej porze każdego dnia, nawet w weekendy. Spójny harmonogram nawet takich czynności jak: kąpiel, ubieranie, czy jedzenie może przyczynić się do poprawy jakości snu.

 

 Czy Ty Też Chcesz Mieć Grzecznego Psa?

darmowy kurs tresury psa              strzałka

         Imię: 
Adres email: 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Newsletter

Zapisz się na Bezpłatny Biuletyn Psiego Experta

Imię: Adres email:
   

i odbierz Darmowy 4-dniowy "Mini Kurs Sekrety Super Psa"              

    a w nim m.in.: Poznaj Sekrety Psiej Psychiki, Odkryj Psi Język, Odbierz ebooka:        

- oraz wiele więcej  
Archiwum
cleared